Laatulupaus
Joukkoliikennelain 48 §:n mukainen laatulupaus | Valkeakoski, Pirkanmaa, Kanta-Häme.
1) Tarjottavat liikennepalvelut
• Linjaliikennepalvelut ostosopimusten ehtojen mukaisesti Pirkanmaalla ja Kanta-Hämeessä
• Tilausliikennepalvelut tilausten mukaan
• Palveluliikenne Valkeakoskella
2) Palveluista sekä niiden muutoksista ja peruutuksista tiedottaminen
• Yhtiön nettisivuilla
• Sähköpostilla tilaajalle
• Linja-autoissa kuljettajan toimesta tai paperi-ilmoituksilla
• Pikatilanteessa puhelimella
3) Käytössä olevat liput ja niiden hinnat
• Yhtiön omat tai Waltti-tuotteet Hämeenlinnassa sekä Tampereen joukkoliikenteen kertaliput ja matkakortit.
• Liikennöintialueemme seutu- ja kaupunkiliput, valtakunnalliset matka- ja sarjaliput. Ajantasaista tietoa MH:n, Nyssen, Hämeenlinnan kaupungin ja omilta nettisivuilta.
4) Informaatio- ja lippujärjestelmiin kuuluminen
• Lippujärjestelmät
• Matkahuollon valtakunnalliset lipputuotteet
• Tampereen joukkoliikenteen lipputuotteet
Informaatiojärjestelmät:
• Matkahuollon aikatauluinfo: matkahuolto.fi
• Tampereen info: nysse.fi
• Aikatauluinfo www-sivuillamme
• Etelä-Pirkanmaan seutuaikataulu
• Busseissa jaettavat paperiaikataulut
• Pysäkkiaikataulut keskeisillä pysäkeillä
• Oma puhelimitse saatava aikatauluneuvonta
5) Käytössä olevat ajoneuvot, niiden mahdollinen matalalattiaisuus ja varusteet, jotka helpottavat matkustajan autoon pääsyä
• Palvelulinja-auto on matalalattiainen
• Yhtiöllä on käytössä kolme matalalattiabussia
• Seutu- ja tilausajoliikenteen busseissa on portaita etu- ja keskiovilla. Apuaskelmat tai niiaustoiminta ja kahvat poistumista helpottavat autoon nousua ja poistumista
6) Asiakastyytyväisyyden mittaaminen
• Sähköpostilla ja internetsivujen lomakkeella tulevilla palautteilla
7) Valitusten käsittely, hinnan palautus, sopimusten purku javahingonkorvaukset
• Palautteisiin annetaan vastaus 5 työpäivän kuluessa
• Etukäteissuoritus palautetaan, jos ajo jää toteutumatta
• Asiakkaalla on oikeus purkaa sopimus/tilaus kaksi viikkoa ennen ajoa veloituksetta. Peruutuksesta 13–2 päivää ennen veloitetaan syntyneet kulut ja 1 vrk ennen ajon alkua veloitetaan sopimuksen mukainen hinta.
8) Vammaisten ja liikuntarajoitteisten matkustajien käytettävissä olevat palvelut, heidän avustamisensa, siitä tiedottaminen sekä muu eri väestöryhmien tarpeiden huomiointi
• Palvelulinjan Sampobussi palvelee erityisryhmiä ja on kaikille avointa joukkoliikennettä. Linja voi kutsusta poiketa lyhyesti reitiltään.